Żabka została oficjalnym Partnerem Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowania Ratunkowego. W ramach współpracy sieć sklepów ofiaruje wsparcie finansowe na rzecz jednej z najstarszych na świecie organizacji ratownictwa górskiego. Środki przekazane zostaną między innymi na prowadzone przez TOPR akcje i wyprawy ratunkowe oraz szkolenia. Ratownicy TOPR-u będą dzielić się wiedzą na temat właściwego zachowania w górach w ramach realizowanych już przez Żabkę projektów CSR.
– Żabka jest sąsiadem milionów Polaków, którzy codziennie korzystają z oferty naszych sklepów, wielu z nich co roku wyjeżdża w góry. Jako firma odpowiedzialna społecznie z dumą rozpoczynamy współpracę z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym, od pokoleń niosącym pomoc turystom w polskich Tatrach oraz prowadzącym kampanię na rzecz odpowiedzialnej turystyki górskiej. Mamy nadzieję, że to początek dłuższej współpracy – podkreśla Tomasz Suchański, Prezes Zarządu spółki Żabka Polska.
Tatrzańskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe działania nieprzerwanie od 1909 roku, utrzymując się przede wszystkim z dotacji państwa, składek członkowskich oraz wsparcia zewnętrznych sponsorów. Aktualnie zrzesza blisko 275 członków, z tego ponad 150 to czynni ratownicy górscy, którzy każdego roku biorą udział w kilkuset akcjach i wyprawach ratunkowych.
– Wypadki w górach wbrew pozorom zdarzają się częściej latem niż zimą. Wiosną i latem tatrzańskie szlaki są licznie uczęszczane przez polskich i zagranicznych turystów, którzy podczas wędrówek czy wspinaczek niejednokrotnie potrzebują naszej pomocy. Współpraca z siecią Żabka to dowód na to, że nasi ratownicy pełnią ważną misję, którą warto szeroko wspierać – zaznacza Jan Krzysztof, Naczelnik i Członek Zarządu TOPR.
Środki finansowe od Żabki przeznaczone zostaną na pokrycie celów statutowych TOPR. Wśród nich jest przede wszystkim ochrona zdrowia poprzez organizowanie i prowadzenie ratownictwa i ochrony ludności w ramach akcji ratownictwa górskiego. Organizacja realizuje również działalność profilaktyczną na rzecz poprawy bezpieczeństwa w górach. Żabka będzie również współpracować z TOPR-em w ramach realizowanych już działań CSR firmy w zakresie bezpieczeństwa w górach.
Więcej informacji o sieci Żabka na stronie: www.zabka.pl
Firma Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej 5600 placówek prowadzonych przez przeszło 3900 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez 2 miliony klientów a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. W nowym formacie, wzbogaconym o szeroki wachlarz usług dodatkowych, funkcjonuje już ponad 3000 sklepów. Nasz biznes rozwijamy odpowiedzialnie. Do filarów CSR Spółki należą: dbałość o środowisko naturalne, odpowiedzialna sprzedaż żywności, rozwój osobisty i edukacja, wsparcie lokalnych społeczności, a także dbałość o zdrowie i aktywny styl życia. Więcej informacji o sklepach Żabka na:www.zabka.pl. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl.